fredag, maj 7

tävling igen

Pingu!

Gårdagens markträning gick sådär. Var väldigt lärorikt dock då vi gick igenom grunderna för en lyckad framhoppning. Ska tänka på det ikväll.
Lady var inte alls på humör, vi var i obalans varenda språng och sista hoppet vägrade hon på typ 6 gånger innan vi äntligen kom över. Först blir man osäker, rädd att man ska rycka henne i munnen/flyga av, sen blir man arg för att hon är envis och tillslut fast besluten om att få över henne. Tillsist for hon iallfall över och då tod vi hindret en gång till direkt efter och då var det inga problem.
Hoppas verkligen inte hon ska gå på tävlingen ikväll, blev ju ingen hit sist då hon konstrade och bara vägrade och båda ryttarna fick avbryta. Tycker inte det är sjysst varken mot hästen eller de tävlande att ha med henne. Tror inte hon är mogen för tävling än och då defenitivt inte med helt okända ryttare som tar till spöt och rycker henne i den känsliga munnen.
Ja, tävlingen ja. Lottis sa att det var 2-3 som inte meddelat om de skulle komma och frågade om någon ville hoppa in. Ja sa jag utan att tänka. Både bra och dåligt, för jag hinner inte va nervös så länge och dessutom känns det bättre nu när jag varit med en gång och det enda jag är nervös för just nu är att jag ska få Lady eller Russita, som båda kommit in i vägringsperioder.
Men jag får se det som en kul grej, för det var ju precis så det var sist! Också lättare att komma ihåg banan när man hjälpt till att bygga den.
Negativt är att jag egentligen hade behövt en lugn fredagskväll efter veckans stress. Får väl ta ett lugnande bad när jag kommer hem.

Inga kommentarer: