tisdag, augusti 31

Sågen-sommarens höjdpunkt

I helgen var det sommarens loppishöjdpunkt, Sågen ovanför Johannishus. Som vanligt var det alldeles fullt med folk som knuffas och skuffas för att hitta det bästa fyndet först. Av någon konstig anledning märker jag inte av trängseln, jag glider runt och spanar över borden ganska så smärtfritt, med mamsen tätt efter. Hon är alltid med mig på de större loppisarna, redo att packa ner det jag just betalat och kastat vidare i jakt på nästa pryl. Vet inte hur jag skulle klara mig utan min kära mor, puss på dig!

Denna gången blev det en ganska enfärgad loppisrunda, vilket tydligen var ett ganska vanligt förekommande fenomen enligt Femtiotalsjakten. Jag har inte tänkt på det förrän jag läste hennes inlägg "brunt-veckans färg" och fnissade lite för migsjälv när jag insåg att jag plockat på mig mestadels röd 70-tals plast. Och vad hände där undrade jag lite smått, jag som mest brukar leta porslin och 50-60-talsprylar trillade nu handlöst in i 70-talet! Men, men, vad vore livet utan lite gott & blandat?

Bilder får jag återkomma med, har bara fotat drygt hälfen av alla prylarna än så länge.

Vi ses!

Inga kommentarer: