tisdag, december 28

shopping, jobb & lite häst

Till vänster, brors julklapp från Enkla och till höger gårdagens Rusta-fynd.


Idag var jag trött i ögat när klockan ringde. Låg och drog mig till 7:15, syndigt men o så skönt!
Det är tisdag och min tur att jobba till 17, så det gör inget att jag flexar lite. Det är en sak med detta jobbet som är underbar för oss sjusovare, förutom att inte få någon mobilräkning och att J’s räkningar har reducerats från 600;- till runt 50;- per månad.

Oh! Det har jag nog glömt berätta! Det har kommit till kännedom att en i gruppen ska söka sig till en annan avdelning, vilket innebär att det finns ett ledigt jobb ute nu som skulle passa mig som handen i handsken. Jag har sökt det och ska på jobbintervju imorgon kl 9, så håll tummarna för mig då!
Hade varit så underbart att få en fast tjänst igen, slippa gå på vik och oroa sig för att inte ha jobbet kvar när viket går ut.
Jag berättar hur det gick imorgon!

Igår var jag hos Frida och firade Nattan som fyllde hela 9 år! Hade enligt mig själv inte köpt tillräckligt med presenter, så efter jobbet gav jag mig ut på en skattjakt som tog mig till Rusta där jag fyndade massor av silvriga, glittriga och vita julsaker för halva priset. De ska användas till nyårsaftonens dukning.
Hittade också ett ”ljushus” i vitt, för ynka 129;-.
Har velat ha såna länge, de fanns i varenda blogg och inredningstidning, men eftersom de förut bara funnits i inredningsbutiker till rätt höga priser, har jag inte unnat mig dem. Nu har jag två stycken jättefina!
Sen fortsatte jag till Lindex och Kicks, där de hade min parfym för halva priset!

Tillslut kom jag in på Maxi och kunde hitta den kompletterande Barbien och körde sen hem i ilfart för att slå in alla presenter.

Var bestämt att jag skulle komma mellan 18 och 19 så 19:07 ringde Frida och undrade var jag var, hon var tvungen att åka och släppa in hästarna ganska omgående. Då var jag bara 5 min därifrån, så jag susade in och överlämnade presenterna till Natasha & Leon, sen bar det av till stallet 5 km därifrån.
Frida är numera ägare till världens finaste Colby, som jag genast döpte till "Kålle-Lille", kunde liksom inte låta bli. Superfin är han och jag ska se om jag kan följa med och fota honom någon dag.

Kvällen avslutades med att Nattan och jag satt och ritade kläder på olika modeller, mycket underhållande och jag kom inte iväg hemmåt förrän efter 22.
Då var det nästan bums i säng.
Var bara tvungen att kolla på alla glittriga saker jag fyndat först.. :)

Provade förresten min julklapp, Volumaster i morse och jag kan verkligen rekommendera den för alla som vill ha volym i håret! Den var lätt att använda, gick snabbt att våffla till några slingor, sen spraya och klart!
Dust-it puder i all ära, har provat men kommer från och med nu byta ut mitt Lanzapuder.
Slippa "puffa" upp håret hela tiden, här är det hållbart resultat hela dagen. Me like!

Köpte mig ett par konstgjorda julstjärnor, har gett upp de levande, lyckas alltid döda dem innan julafton.
Under pappas gamla skor, välanvända under det tidiga 50-talet.

1 kommentar:

Mysan sa...

Åh, snart dags för intervjun. Så spännande. Ville bara att du skall veta att jag håller alla tummar jag har för dig.

K&P