måndag, september 19

helgen som gått

Oj oj, vilken dunderförkylning som drabbade mig i måndags kväll! Låg däckad hela veckan, var på jobbet en sväng i fredags, men fick gå hem igen! Jag blir inte sjuk ofta, men när jag väl blir det så är det ordentligt!
Skulle i början på veckan bloggat om helgens diverse renoveringsprojekt hemma, och nu har vi donat ännu mer, mestadels med trädgården, men det får bli ett par inlägg om det senare i veckan.
  
Dåligt med nya loppisprylar nu, så nu får ni som är intresserade av vad vi gör för övrigt här hemma (med tillhörande dåliga mobilbilder), ett litet inlägg tillägnat er! :)

Igår när J var på hockey så passade mor, jag och paps på att gå ut i svampskogen. Det ösregnade, men inte märkte vi det med all svamp överallt. Det kryllar ju verkligen av trattisar precis vart man än vänder blicken!
Så när vi hade två korgar och en kompostpåse fulla gav vi upp och traskade till bilen som tre blöta katter.
Hem och bytte om, sen vidare ut till ön där paps har installerat en supermysig kamin som han tände en brasa i medans mamma och jag rensare trattisar för fulla muggar.
Robin kom också hem, så det var en hel familj som var samlad vid matbordet när trattkantarellpajen sen serverades! Mycket hög mysfaktor! :)

Paps har precis tänt den nya fina kaminen.

I fredags var vi hos Manne & Jenna och spelade lite kort, som verkligen är underskattat! Förr gjorde man ju det hela tiden, tillsammans med diverse olika sällskapsspel! Nu är det bara tevespel/film/data och sånt som gäller, så det var verligen kul att hålla en kortlek igen! Och sötaste misen Pelle, som såklart saknar en bit av svansen, var också med i spelet! :)

 Pelle

Ikväll ska jag till mormor och morfar, gjorde en extra trattispaj som vi ska äta hos dem idag, deras nya favoriträtt! :) Där efter blir det stallet, som varje måndag och helt plötsligt älskar jag det igen och längtar hela veckan!
Sen min Shakira såldes och Lady fick en spricka i benet efter en löshoppning och avlivades akut vid nyår har det varit brist på bra hästar som passat ihop med mig, vilket är A och O för att ridningen ska funka, så jag har haft funderingar på att sluta.
Så nu när vi kom tillbaka till höstterminen och det stod hela 3 nya pållar i stallet fick jag direkt en av de nya, Africanis, som är helt enormt stor och alldeles underbar. Han är min nya favorit och gör allt kul igen! :)

Jag & fina Affe

1 kommentar:

Louise sa...

väldigt kul att läsa om vad du gjort, fast de är kul att läsa om loppisfynd oxå såklart. kan inte du visa lite bilder på hur de ser ut på hasslö o kanske ta ett familjekort ngn gång. hade tyckt de va superkul att se er alla igen. o ert renoveringsobjekt såklart. kram