tisdag, juli 28

hus & nätauktioner






Åkte iväg till Jämjö med älskling för att hämta sängen jag vann på Tradera. Blev ju lite dyrare än jag tänkt från början och sen när man kommer dit och ser att 1. sängen är en enda rosthög och 2. den är typ 60 cm bred och inte 90 som jag trodde, då blir man rätt besviken. Men men, det var inget att misströsta för jag såg massor av möjligheter. Förmodligen var det bara jävligt mycket ytrost och det slipar/blästrar man lätt bort och sen dona lite och avslutningsvis måla den i en svart järnfärg. Blir super!
Sen hade han ju en gammal DBS stående på gården, från 80-talet, med bockastyre, bakåttramp och allt, som vi fick för bara en hundring också, så nu har han äntligen en cykel så kan vi cykla tillsammans!

På vägen dit stannade vi till i Ramdala där den underbara gården är till salu. Eller ja, huset är underbart, för de andra byggnaderna var rätt illa åtgångna. Blir mycket pengar för den som tillslut köper huset, inte nog med ett utropspris på 2,4 mille och energikostnad på 70 000;-, man måste renovera klart i huset och även ladan, om man nu hade i åtanke att faktiskt använda den.
Hursomhelst, jag skulle ju berätta om den underbara svarta hingsten som stod där i hagen, så stolt och egensinnig. Nej, jag säger inte mer, bara titta på bilderna och njut! :)

Inga kommentarer: