fredag, juli 31

31 juli 2009


Känns som att dessa bilder får summera denna arbetsveckan. Familjen på besök, Alice i Underlandet picnic i trädgården med koppar och fat som inte alls matchade.
Barnpassning av Tilla-avkommor, Jonathan tog Molgan, körde traktor, åkgräsklippare och mekade med bilar medans jag ansvarade för Minou. Vi fick såklart göra dom tjejiga sakerna, som att laga mat med Minou på armen, vilket gick oväntat bra med tanke på ovanan. Jag drog ut ett stort täcke och tänkte att hon skulle sitta där och tugga kex medan jag donade med maten, men icke. Det gick bra i början, men sen kissade hon på golvet i ren protest. Medans jag torkade upp så kröp hon iväg och jag hittade henne halvvägs ute i korridoren påväg mot killarnas motorlekar. Tur att hon inte hittat den högre växeln ännu..
När jag sen skulle sätta ner henne på filten igen så skrynklade hon ihop sitt söta lilla anlete och utbrast i en hög, långdragen ton innan den ilskna låtsasgråten bröt fram. Jaja, sitt här på armen då! Här, smaka en räka! OJ va mumsigt! *slurp sa det*

Efter maten skulle vi promenera bort till Em o co. Problemet var bara att lilla fröken ätit glass med alla kläderna. Men det löste sig då jag kom på att jag minsann hade lite gamla, gamla kläddon som jag ropat hem på auktion nåt halvår tidigare och en av klänningarna passade perfekt tillsammans med blöjjan hon skulle haft när hon bestämde sig för att kissa på golvet.

Ville blev helt lyrisk och skulle kramas och bära och dona, det var ju bara det att han inte riktigt förstod hur stark han faktisk var! Men under våra hökögon gick det bra. När vi sen skulle gå in, gick han i taket igen och hoppade runt värre än Pippi Långstrump på speed och sjöng "Ja momo leva" på högsta volym. Minou satt tyst och tittade med stooora ögon innan hon själv stämde in i sista versen.

Åhh, kan inte bärga mig tills jag får vara barnvakt nästa gång! :D

Inga kommentarer: