fredag, februari 11

Hemma hos, part 1

En snöig dag i januari var vi bjudna på middag hos kära svärmor Carina & Stefan.
Jag hade kameran redo med ett litet "hemma hos"- reportage i åtanke.
Carina har en otrolig känsla för inredning och jag älskar att vistas där hennes händer skapat hemtrevnad.
Kan såklart inte göra annat än dela med mig av en liten del av denna känsla till er!

Den vackra verandan.
Granrismatta och mossboll, vackra små detaljer.

Granris skapar en hemtrevlig känsla mot all snö.

Välkommen in genom de vackra pardörrarna.

Liten, men smidig hall.
En smart detalj är skoskåpen från Ikea och hatthyllan med krokar som sväljer många jackor.
Vi går in till höger..

Här har vi teverum med arbetshörna.
Denna bilden känns som tagen ur en inredningstidning!

Sänggaveln är en gammal kökssoffa.

Vackra gamla möbler i en harmonisk blandning fyller hela huset.

Klädskåpet har Carina själv snickrat, coolt, eller hur?

De underbart gröna tapeterna kommer från Lim & Handtryck och säljs hos Carlskrona Byggsvårdsbutik.
Nu går vi istället in till vänster och kommer in i matsalen.
Denna bilden älskar jag.

Vacker dukning med, ser ni? En Ostindia Servis.
Senare intogs kaffe och efterrätt i de vackert blå kopparna.
Underbart att ha så många delar i en sån eftertraktad och framför allt, vacker, servis.
Fint blomsterarrangemang i en gammal sockerkaksform.

Vackert och lyxigt att äta på Ostindia.

Brukar du också inreda med kroppsdelar?
Äpplet gör sig bra här,
vilken möbel som helst blir vacker när det hamnar hemma hos Carina.

Vackert julgranspynt.

Vackert julgranspynt.

Hejdå!
Nästa gång blir det bilder från kök och badrum!


2 kommentarer:

Gila sa...

Fint men huu så läskigt med kroppsdelarna...

Anonym sa...

hejsan! Jag har 2 gamla skåp som jag vill sälja och jag har hört att 1 av skåpen är ett så kallat äppelskåp ? Och ett annat med en spelare i byrån typ LP spelare.. är det nått du kanske är intresserad av jag bor i kallinge . Skicka ett mail så kan du få bilder på dom . Tudor2@spray.se.
Mvh Johanna