torsdag, mars 31

trädgård

Tillbaka igen efter konferens i Kolmården under tis-ons. Vanligtvis ingen höljade att sitta och skumpa på en buss 6 timmar, men denna gången lyckades jag och Kinga knipa platserna längst bak för oss själva, både dit och hem, så jag kunde ligga och halvsova större delen av resan.

Skönt att få komma iväg lite och middagen med avslutande dans var ju inte helt fel heller.

Upptäckte vid hemkomsten att rådjuren på dessa två dagar ätit upp alla krokusar och större delen av tulpanerna! Nedrans hulliganer!

Är det någon som har ett bra tips på hur man får dem att bege vårblommorna?

Eller ska man planera rådjursstek på söndag kanske.. Mutter mutter..


Idag blir det lite vårbilden från helgen, medans krokusarna fortfarande stod där de skulle, vädret var vackert och pellisarna planterades om.

Underbara snöcklockor, så vackra!

Snöklockor och vintergäck.

Härliga krokusar!

Minikrokusar i mängder!

Blir det scilla här tros?

Drog ut mitt "planteringsbord", som jag fick vid rensningen med Emma, för att kunna njuta i solskenet samtidigt som pellisarna fick lite ny jord.

Satte alla plantorna i en gammal zinkbytta jag hittade i skogen bakom huset.
Hel runt om men hål i botten, perfekt!

Zinkhinken från Emma och emaljmuggen från farmor & farfar.

Stoppade lite mossa på toppen så de inte skulle frysa om jag skulle glömma dem ute över natten. Nu håller jag bara tummarna på att inte alla är döda, de såg nämligen väldans torra ut..


Slutligen en liten bild när jag & Höna-Pöna myser i vårsolen. Hon ligger och blundar när jag klappar henne, så söt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet att endel hänger upp cd-skivor och folieremsor för att slippa rådjuren. Men jag vet inte hur bra det verkligen funkar.

Kram
// Mysan