torsdag, mars 3

vackert från Gustavsberg

Intressant info från Gustavsberg!
Text och bilder är tagna från deras nyhetsmail.
Synd att jul födelsedag (och namnsdag) är avklarat,
men jag får köpa mig en egen present, burken är så vacker!


Efter många förfrågningar så utökas nu sortimentet i dekoren Berså av Stig Lindberg med en burk med korklock.
Storlek: Volym 320 ml, höjd (exkl lock) 60 mm, diameter 95 mm.
Berså, med de karaktäristiska bladen, lanserades första gången 1961 och var i produktion fram till 1974. 2005 togs produktionen upp igen, nu med tillverkning i äkta benporslin och med moderna och slitsamma dekorfärger som tål maskindisk.
Berså är efter vår dekor Snövit den mest efterfrågade och de kan med fördel kombineras med varandra.


Lagom till påsk så lanseras tre nya Stig Lindberg dekorer som äggkopp, Salix Röd, Salix Svart och Turtur. Sedan tidigare så finns hans dekorer Berså och Prunus som äggkoppar.
Helt underbara att blanda med varandra. Låt familjen få sin favorit dekor på äggkoppen.
PS För dig som inte kan få nog av olika äggkoppar så finns dessa även t ex i våra serier Natur, Bas och Sommar.


5 kommentarer:

trillivippa sa...

Åh, ett par Turtur-äggkoppar vore inte fel! :)

Sofia på Me and my home sa...

Vilket fantastiskt hus ni har!! Kan tänka mej att det är spännande att upptäcka det, det riktigt kliar i mina fingrar :D
Lycka till! //Sofia

Gila sa...

Turtur är helt underbara!

David sa...

Trevlig blogg med mycket fint måste jag säga:) Kolla gärna in på min blogg och var med och tävla om fint pris från ArtGlassVista värt 1500kr:)

sandra sa...

Tack David, jag kollar in din tävling!

Sofia; Tack, ja det är så kul att se vad som gömmer sig bakom masonit och plast! :D

Trillivippa, Gil: Ja Turtur är verkligen söta, men jag hade nog valt den svarta salix till äggkoppen. :)