torsdag, april 7

gamla fynd

Var inne på min Bilddagbok och hittade lite gamla loppisfynd som jag inte visat här. Eftersom jag tycker det är så roligt när ni visar allt ni hittat, så kommer bilderna här! :) Detta var innan jag började fota någorlunda arrangerade bilder med systemkameran, så bildkvaliten är inte den bästa.

Dessa fynd är från november 2009.

Tefat, Bimbo, Rörstrand.


Polska skålar. [bytes någon?]

Mattallrikar i, är det teak? [bytes någon?]

6 st äggkoppar i pressglas.

En liten julabock, bara för han såg ut som en peppris.


Salt och pepparskålar?

Lite tennsaker är fint att plantera hyacinter i!

Eftersom julen varar ända till påsk, så köpte jag en påskljusstake.. Bakom den står min smörgåsgrill, den ligger till försäljning/byte. Virkad pläd, helt underbar!

4 kommentarer:

trillivippa sa...

Så mycket fina fynd du gjort där nere, nästa helg får du konkurrens! ;)

sandra sa...

Spännande! Kommer du till Brunnshallarna i Ronneby då? Det är årets första loppis där. Mamma och jag ska dit idag!
Eller ska du upp till Lindås?
Hoppas du hittar mycket fint!

trillivippa sa...

Har inte varit på Brunnsloppisen på många år (och då sålde jag mest själv) så det vore kanske kul att åka dit! :)
Vad är det för loppis i Lindås?
Jag åker ner på fredag och hem nästa måndag så jag har några dagar på mig att åka runt och fynda. ;)

sandra sa...

trillis: Ja, ta ett besök där när du ändå är här nere, man kan göra endel fynd, även om det mesta 50-talsporslinet som säljs kostar skjortan. Passa på att besöka Antikparken också, han håller till i gamla Folkets Hus inne i Ronneby, kolla in www.antikparken.se! Finns så mycket fint 50-tal!
Lindås ligger i Emmaboda, det är i den hålan Sabines och Kvarnens loppis ligger, de du måste besöka! :)