lördag, april 30

loppisprat

Jag och cupcakes alltså.. För vem köper annars en börs formad som en?

Tre väskor, en sjal, ett armband en cupcake och en hänggunga (för 30 spänn!! Dessvärre hade vi ju inga träd att hänga den i när jag kom hem, ja, förutom i hönsgården då och Agda kommer bara trassla in sina långa tår om hon ska sitta i den..) från Wämöparkens loppis.

Keramikuggla från någon som jag inte listat ut än, helt lovely, för en tia!

En sån där att-sätta-blommor-i-pillimoj, som jag använder som fotoram.
På bilden har vi farfar i sina bästa år. Skulle ju vara passande om donnan med hästen var farmor, men nej, det är en okänd skönhet.

Nu har jag suttit här på jobbet sen klockan 6 i morse. Vad i allsin dar är det för fel på henne undrar ni då och då kan jag berätta att felet är att vi fick 5 timmars beordrad övertid, vilket spolierade hela mitt helgschema och tvingade upp mig i denna otta! Men hör och häpna, jag var inte den som var här först! Nej, den evigt tidiga var här redan 04:30! Hon vaknade 03:45 och tänkte att nej, men det är väl likabra att gå upp då. Ja, herrejösses, mycket ska man höra innan öronen trillar av..

Hursomhelst så tänkte jag och Kinga ta en liten runda till Pingstkyrkans loppis, när vi slutar.

Där fyndade jag i förra veckan en sprillans ny vårjacka från Vero Moda, som satt som ett smäck, för 45;-!

Jag brukar aldrig handla kläder, med undantag från någon vintageklänning från 50/60-talet, på loppis, tycker de mest har noppigt, urblekt bråte, men här blev jag verkligen överraskad!

Lyckades tillochmed hitta en tunika från Flash och en sån där snygg skjortklänning som jag velat ha men inte unnat mig, från Lindex, båda i nyskick, för 25;- stycket.

Dessutom ett par ganska nya sandaler, från det där dyra märket, minns inte vilket nu, för en tjuga.

Måste visa bilden på tennhalsbandet jag unnade mig också, det påminner om de där halsbanden som görs av gamla tallrikar. Mycket klädsamt. :)

Efter det tar jag nog en runda till lördagsloppisen i Wämöparken, där det var invigning förra lördagen. Jag var där, parkerade på andra sidan för att få en plats i den förmodade folkanstormningen, men vilken besvikelse! Av 50 platser var det endast 10 bord där! Inte för att jag inte gjorde några fynd, men ändock.

Bifogar lite bilder här nedan.

Imorgon är det årets första storloppis i Lyckeby Pingishall, mor o jag ska dit och armbågas. Direkt där efter kör vi ut till Hasslö, för att själva stå på backluckeloppisen uppe vid Konsum. Har inga stora förhoppningar om att sälja något nämnvärt, så något porslin tar jag inte med min, utan mest lite annan bråte.
Vi får väl se hur det tar sig.


Ha nu en riktigt skön Valborg och må loppisarnas turstjärna lysa på er! :)

Inga kommentarer: