måndag, augusti 8

liten uppdatering

Naturen visade sin bästa sida mot mig igår när jag gick en runda! Älskar att vara ute i skogen och leta svamp, det är så avkopplande nu när det är så mycket renovering och saker som ska göras innan semestern tar slut, som rör sig i huvudet!

I veckan som gått har J och jag varit på Gotland med mofa. Vi har turistat och mofa har bott hos sin syster uppe i Fårösund. Det kommer ett inlägg om det snart.

Igår var J's snickarkompis Rickard här och de hjälptes åt att sätta bjälklagret i köket på plats. De blev nästan klara, bara tre kvar.
Det lutar åt att vi lägger in ett nytt furgolv som sen ska såpskuras. Vi pratade ju om att lägga tillbaka det gamla golvet och sedan måla gråvita rutor, men det saknas endel bitar som vi isåfall kommer få ta från ett annat rum som ska bli badrum i slutändan. Där är vi dock långt ifrån färdigplanerade, så jag gillar inte idén att riva upp golvet innan vi har en plan klar.

En vecka kvar på semestern och vi måste måla klart husets södersida också. Dessvärre väntas det i dagsläget regn fram till fredag, typiskt!
Jag ska börja med att slipa av sidan efter frukost, så det är väl dags att plocka fram frukosten nu så man kommer igång! :)






3 kommentarer:

Jess sa...

Åh, det är mycket pyssel kvar innan vintern för oss husägare. Det där med regn är ett gissel. Vi ska iväg och köpa färg till grunden. Även här håller vi tummarna för regnfria dagar så renoveringen kan fortlöpa...det är så roligt när bit för bit börjar ta färdig form. Ser fram emot att få se och dela era renoveringsupplevelser på din blogg.
HA en bra dag!

Agnieszka sa...

Det ser riktigt mumsigt ut :)

sandra sa...

Jess: Det kommer bilder lite till och från, när jag tycker att det hänt tillräckligt för att det ska synas en viss skillnad! ;) Kul att du oxå uppskattar renoveringsupplevelserna! :)

Retroprylar: Det blev en riktigt mumsig blåbärspaj! :)