tisdag, augusti 23

Renoveringsstatus






Det här har vi roat oss med under helgen som gått.
Vi har med hjälp av mor och far äntligen målat södersidan av huset. J har lånat en lift så vi slapp bygga upp ställningen en gång till på denna sidan, skönt!
J och jag har öven fått en lektion i fönsterrenovering av J's mor, väldigt intressant!
Jag testade att kitta och det var riktigt roligt! Och jag är så glad att vi valde engelsk röd till fönstren, det kommer bli så fint när det blir färdigt!
På västsidan har jag målat sista lagret färg på 4 av 5 fönsterkarmar och grundat en karm på södersidan. Det går verkligen framåt och nu känns det verkligen som att vi hinner få klart allt måleri tills höstens fukt och kyla kommer! Då går vi istället in och lägger all tid på köket.
Vi har snällt fått inse att hela köket inte hinner bli klart till det första målet vi satte, slutet på september.
Men vi skyndar långsamt och det nya målet är att ha isolering, golv, rör och kabeldragning klart tills årsskiftet.

3 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Jag är grymt avundsjuk, tänk om vi kunde hinna med lite också, innan jag skulle lägga köksgolv i somras drog jag på mig ryggskott så allt blev uppskjutet. Nu har jag i alla fall städat ur så att jag kan riva det gamla golvet, till helgen påbörjas arbetet!

Helena - ullvi32 sa...

Åh jag gillar, kul att hitta nya bloggar där det också renoveras! Vilket fint hus ni har kommit över! Men det är jobb va, sitter i den sitsen också även om vårat hus inte är lika stort :)
Inte så "bara" mål ni har framför er till årskiftet!

sandra sa...

Hoppas ryggen är bättre nu så din renovering flyter på! Det är hopplöst när man får käppar i hjulen!

Nej, målet är väl inte så bara egentligen, speciellt som det stått still i köket nu ett par veckor, men istället har vi nästan hunnit klart utemålningen! :)