fredag, december 16

fredag

Mamma och jag, på besök i grannstaden och 70-talspärlan Benidorm.

Hej allihopa!
Nu är jag tillbaka igen, efter mitt lilla Spanienbesök.
Upptäckte att min fina pinup-bakgrund gett upp och lagt sig som en liten bild mitt i, så jag bytte helt enkelt ut den till ett mysigt jultema istället, så får mina 50-tals flickor flytta tillbaka igen efter nyår. :)
Julfint hemma och julfint på bloggen, man blir lite mer städad och irdningssam runt jul tycker jag.
Själv har jag gått och sprutat med min nya rengöringsspray från Maison Belle Christmas, den luktar precis så gott som jag trodde, riktigt juligt, så det blir mitt jultips, köp den och få julstämningen på köpet! :)

Hur hade vi det då i Altea? Jo, det var helt fantastiskt att komma till våren, för det kändes precis som i maj svenskt väder sett. På dagarna kunde temperaturen stiga till 20 grader, så då kunde vi gå i t-shirt och linne, men så fort det kom lite moln så blev det kallt och jackan fick åka på igen.
Vi har gått och gått, badat fötter, shoppat och ätit god spansk mat, paella, kalamares och sörplat Sangria i mängder, mmm så gott!
Där kände jag att det fanns hopp, sommaren var så nära att jag nästan kunde ta den, men så kommer man hem till Sverige och genast puttas man brutalt in i verkligheten, i regnet, blåsten och kylan. Usch och fy! Om det ändå kunde komma lite snö, jag älskar vintern och snön, men det här regnet och rusket, usch!

Igår julpysslade jag dock lite hemma, så nu är det ombonat och mysigt, undanplockat och nystädat.
Ska försöka ta lite inredningsbilder, men det är svår med ljuset, det blir aldrig sådär ljust och fint som i inredningstidningarna. Har läst tips om att man ska ha stativ och lång slutartid, ska testa med det i helgen, så får vi hoppas det blir bra resultat som jag kan lägga upp här på bloggen, så ni får se hur det ser ut efter ommöbleringen och julpyntandet.


Trevlig fredag!

 
Robin och jag, på Alteas strandpromenad.

3 kommentarer:

OLIVIASPHOTOLIFE-Julklaender på bloggen sa...

Missa inte julkalendern på min blogg!

trillivippa sa...

Välkommen tillbaka till skitvädret... :S Inte ens här i Stockholm finns det en gnutta snö. Men jag ger inte upp hoppet om en vit jul än i alla fall.

Låter som ni haft en jättemysig resa, och sangria är ju bland det godaste som finns! :)

sandra sa...

Tack, jag längtar tillbaka kan jag säga! :)