torsdag, augusti 9

uppståndelse!

Hej på er!
Vet ni vad! Livet på Sofieberg kommer återuppstå!
Okej, bara lite sporadiskt, men ändå!
Var nämligen hemma hos J igår för att hämta det sista av mina saker och då hade det hänt så mycket i köket, så jag blev så glad och taggad och fotade hejvilt!
Tog ett snack med J och kollade om det var okej att blogga lite bilder och så och det var det, så jag kommer att publicera inlägg med pågående renovering lite då och då, inte jätteofta, men ibland!
Tänkte det kunde vara kul, både för mig, J och så vet jag att det finns ni andra sötnosar som undrar hur det går. :)

Såhär såg det ut den 21 juli:
Kakelugnen helt uppmurad.
Rör dragna.
Väggskivor uppsatta.
Taket gipsat.
Dörr ut mot hallen påväg att sättas igen.
Snyggast var att väggen mot teverummet blottlagts
och det vackra timret som gömde sig bakom!







Och såhär såg det ut den 8 augusti:
Fönster flyttat.
Skafferiet uppe, så snyggt! (gamla toadörren passade ju perfekt)
Väggar gipsade.
El och vatten draget.
Stommarna till köksskåpen har börjat komma på plats.
Dörren mot hallen - borta!
Jag har säkert missat en hel massa saker, kommentera gärna då, så fyller jag på! :)
Och, det har flyttat in lite nya djur på torpet med, scrolla ner för att kika på sötnosarna!

Lycka till med den fortsatta renoveringen, på återseende!

















Inga kommentarer: