fredag, november 20

lite hästprat

Så var den då här igen, den underbara, efterlängtade fredagen! I helgen blir det till att ta det lugnt och umgås med darling som har sin första hellediga helg på jag vet inte hur länge, kan inte ens minnas när han inte jobbade senast!
Funderade i ett obemärkt ögonblick på att lura med min Em på en spontanutflykt till Ullared imon, men det är väl inte det allra lättaste att vara spontan när man är höggravid och har en busig tvååring att fixa barnvakt till. Såklart att mannen kan ta honom, men frågan är orkar hon knuffas och skuffas i sitt tillstånd? Vi har pratat om att vi ska åka nu, men det va innan hon tänkte på att just det ja, jag kommer vara jättegravid vid den tidpunkten! Jaja, vi får väl s, har inte frågat henne ännu..

Satt och kikade på Lindas tävlingsfilmer på hennes blogg och blev impad över hur snyggt och lätt det ser ut när dom susar över hindren som ingenting! Annat var det igår på hopplektionen.
Russita som jag har, är ju känd för att vara helt stissig och så var fallet även för den lilla jäntan som red henne innan mig. Flickan var ju livrädd, så hon höll tyglarna så kort så häststackarn hade huvvet uppe i taket och ryckte henne i munnen stup i kvarten när hon skulle samla upp och sakta in henne. Fattar inte varför man sätter såna unga tjejer att hoppa en sån häst! Det är sjukt va ridskolehästar får stå ut med mycket..
Säger inte att jag är så jävla duktig, men Russita lugnade ner sig betydligt när jag suttit upp och skrittat henne 5 minuter.
Hon var faktiskt riktigt samlad och jätteduktig på alla hinderövningar, skänkelvikningar och tempoväxlingar och gjorde halt pronto, så duktig tjej!
Det var först när vi skulle rida banan, då blev hon helt till sig, hon älskar ju uppenbarligen att hoppa, men hur fan ska jag få henne att samla sig och lyssna på mig och inte bara rusa? Hur ska jag kunna öva på min hoppteknik när jag hela tiden måste koncentrera mig på att få hästen att lyssna och inte rusa? Lottis frågade om jag såg min placering över hindret, ”ne, allt bara svischade förbi” blev mitt svar! Halvkul..

Russita


Nehe, Em skulle visst jobba, då får jag hitta på nåt annat. Hur mycket som helst som ska ordnas i trädgården nu innan frosten, bland annat räfsa upp ett ton löv. Aldrig att jag ska ha ett dussin gamla ekar på eller i anslutning till min trädgård! Ve och fasa..