måndag, november 23

söndagsmys

Sydde lite hjärtan under dagens lopp.

Blev en härlig söndag för min del. Vaknade redan 8:20, drack lite kaffe och diskade undan innan jag gick ut till hönsen och strövade vidare i jakt på gran och eneris.
Väl hemma hade darling vaknat, så vi åt mysfrukost innan vi började jobba på varsitt håll. Han fortsatte i lilla badrummet på nedervåningen och jag målade dörrar på övervåningen.
Passade på när jag hade lusten inne och tog alla utom en. Känner jag migsjälv rätt så dröjer det väl minst en månad innan jag målar klart den sista.. Det är d som är det jobbigaste med att ha ett ständigt pågående renoveringsobjekt till hus, det finns a l l t i d något att lägga händerna på, så tillslut pallar man inte välja och så blir det pannkaka av allting. Så som sagt, jag passar på när lusten finns där!
Av eneriset pillade jag ihop en snabb krans, resten ligger kvar på bordet för vidare användning. Ska bara komma på till vad först..

Dagen avslutades med en härlig Winnerbäckkonsert tillsammans med älskling. Underbart slut på en perfekt dag!

Inga kommentarer: