tisdag, juni 15

renoveringsplaner

Nåt i denna stilen hade jag tänkt mig lilla toan uppe,
med bröstpanel och rutigt klinker, något snyggare handfat och blandare.
Bilden har jag googlat fram.

Var ute i Kristianopel igår och pratade hus med J's mor och Stefan. Svärmor och jag planerade planlösning medan karlarna pratade lån, värmeanläggningar, kilowatttimmar och annat.

Så roligt att drömma sig bort och planera, även om det är svårt att finna den perfekta lösningen! Först funderade vi på att ta bort den påbörjade lilla toan med dusch på övervåningen och bara ha toa, men nu är vi inne på att behålla, kan vara rätt skönt att ha en dusch även uppe och så är ju allt förarbetet redan klart. Tycker inte den lilla kvadratmetern av sovrummet som försvinner gör så mycket i helheten.

Däremot är jag mer fundersam över var stora badrummet nere ska placeras. Just nu är det en liten toa mitt i hallen som ska bort för att ge en större och mer välkomnande hall och ett illandes blått, ganska litet, badrum vid den andra ingången.
Har funderingar på att ta bort väggen mellan hallen och badet och ha en tvättstuga där, och sen göra ett stort badrum i sovrummet istället. Många turer blir det innan allt är bestämt, en sak är iallfall säker och det är att vi ska bo in oss och planera noga innan vi påbörjar de stora renoveringarna, så man inte tar några förhastade beslut.

Vet iallafall på ett ungefär hur jag vill att det ska se ut, och det är ju en bra början! Visar liknande exempel, bilderna är från J's systers hus. Lite annorlunda kakel, men ungefär samma bad och duschblandare. Badkaret är ett loppisfyns i gjutgärn, kan bara hoppas på att en annan kan fynda något liknande.



Inga kommentarer: