måndag, oktober 4

Helgen på Sofieberg


Höstdag i Sofieberg.


Hej på er! Idag är jag glad, ska ut på en riktig långpromenad så fort jag kommer hem från jobbet. Så härligt väder och efter gårdagens lyckade svamptur vill jag bara ut igen! Mamma, pappa, J och jag var ute och hittade jättemycket trattkantareller, kantareller, taggsvampar och tillochmed en blomkålssvamp! Den testade vi sen att fritera, men det var ingen höjdare, hittar vi fler blir det stuvning istället.

I övrigt har J limmat klart pappen på bodtaket, medans jag fick massa städat och undanplockat, tvättat och dammsuget. I lördags var vi ute hos kusinen som bjöd på kroppkakor, mums!
Igår tog mamsen med sig familjen hit och bjöd på mumsig köttsoppa med klimp och de stannade sen till sena kvällen!
Älskar att ha dem hemma, det känns verkligen som ett riktigt hem då!
Efter svampturen påtade mamma och jag ner alla vårlökarna medans J plockade ner äpplena och paps fixade fika.
På onsdag har jag tagit ledigt, för då ska bror flytta till sån lägenhet, ska bli så roligt!

Ha det bäst!

Vacker bakgrund, vackert motiv. ;)

Familjen samlad för middag kring runda bordet.

Ung röksvamp.

Blomkålssvamp.

Söta paps var så glad över sitt kantarellfynd!

Blandade svampfynd. Fingersvampen vågade vi icke äta!

J satt i äpplaträ't, skulle plocka äpplen..

Mumsiga äpplen! Blir nog en äppelkaka eller två!

Inga kommentarer: