söndag, oktober 24

Tävling


Idag har vi, Johannishuslaget, besökt Grönadal för ännu en omgång i ridskoleserien.
Denna gången blev det lika. Jag red en felfri ritt på en stor, bred valack vid namn Ferrari.
Han var stor, tung och ganska slarvig i sitt hoppsätt, halsen var så lång så han snubblade över hindren. När det var min tur att rida fram försökte jag rida ihop honom så mycket det gick, och det gällde att hålla igång honom och hålla upp honom hela tiden, speciellt efter landningarna.
Jag kämpade som på det värsta tränngspass, men det gav resultat och vi kom över felfritt, med pulsen på max och andan i halsen!
Känner mig så nöjd när jag lyckas rida felfritt på en häst jag aldrig sett förrut!

Anneli, den nya ägaren av stallet, informerade mig om att det fanns en ledig plats i den avancerade hoppgruppen på måndagar och efter ett litet snack med de andra tjejerna i laget, alla rider i den gruppen, kom vi fram till att jag ska provrida imorgon. Ska bli så spännande med en riktig hopplärare!

Inga kommentarer: