fredag, maj 6

pippikvitt

Igår morse när vi kom ut på garageuppfarten satt den här underbara lilla fågelungen där och hade förmodligen trillat ur boet.
J var framme med kameran och fick till några riktigt bra bilder!
Eftersom vi har en halvvild Maowis hemma var jag rädd att pippin skulle bli frukost, så mamma, som kommit för att lämna ett kvitto, sträckte fram händerna och skulle lyfta upp den, men då fladdrade han iväg och satte sig på en balk under släpet. Där lät vi han vara och när jag kollade på kvällen var han borta, så jag hoppas han satt med mamma i boet och åt kvällsmat..







3 kommentarer:

A-L sa...

ÅÅå, fina bilder och fin pippi. Jag är stor fågelfantast och tycker om våren när det börjar röra sig i fågelbona. Bra att den verkar ha klarat sig. Ibland behöver dom bara sitta och vila sig ett tag innan dom kan lyfta igen.

trillivippa sa...

Vilka fina bilder! Jag är ju också fågeltokig, både vad gäller prydnadsfåglar och riktiga fåglar. Och hur mycket jag än tycker om både mina och andras katter så tycker jag att de kan hålla sig borta från små pippifåglar... ;)

sandra sa...

Ja, fåglar är väldigt facinerande och det är kul när man får till fina bilder på dem! :)