lördag, maj 7

string

Här kommer fynden från förra söndagen, då mamma och jag först begav oss till Pingishallen i Lyckeby. Kom lagom till 9 och kunde se en trogen skara släppas in på området, likt nyutsläppta kossor galopperandes mot dörren!
Mamma hjälpte mig som vanligt kolla igenom i första hand porslinet och lite hittade vi iallafall!

Där efter var det dags att bege oss ut till Hasslö, där vi själva skulle stå på Bakluckeloppis.
Fick väl inte sådär mycket sålt, hade inget av värde med mig, mest bara vanliga loppisprylar som jag inte ville slänga. Vet inte om de missat annonsera ut loppisen, för det var inte så värst mycket folk där heller.
Hursomhelst så fyndade iallfall jag, precis en sån som jag velat ha så länge..

Vi hade stått där i nån timme när jag helt plötsligt ser något i ögonvrån och far iväg som ett skållat troll över över kartonger och prylar! Mamma trodde det var nåt flög iväg!

Två bilar bort hade någon lutat de bekanta svarta konsollerna, vilket skatan i mig skådat likt ett glittrigt halsband! Stringhyllan, med klistermärken och allt, bara stod där och väntade på mig! Försökte pruta på de 400;- hon skulle ha, men nej hon hade kollat upp priserna på Blocket och säger sedan att hon har en annan för en hunring på andra sidan. Där står den, stringhyllan med vita gavlar, extra djup och med tidningshylla, precis en sån som jag letat efter!
Den tar vi! sa jag och sprang för att hämta pengar. Kände mig dumsnål och när jag hittade en femhundring i börsen var det bestämt, bägge hyllorna skulle få följa med mig hem!

Tjejen som sålde dem blev både förvånad och glad över att båda hyllorna blev sålda och när jag tog dem under armen vinkade hon och sa med spelad sorg "hejdå farmors stringhylla".
Tur att de kommer till ett bra hem! :) J hjälpte mig sätta upp den och visst blev det fint! Äntligen börjar det se ut som en arbetshörna!











Pryttlarna från Lyckeby..

Kunde inte motstå dessa pärlörhängen när jag såg stämpeln på den ena ploppen, tänkt om de är äkta!


Skålar i pressglas är alltid bra att ha, denna fick jag för 15;-



På denna skålen såg jag bubblan i foten och tänkte på Porslinans inlägg och att det kanske kunde vara Åseda och Bo Borgström, vad tror ni? En tia var den värd iallafall. :)



Den här lilla ljuslyktan känner jag igen från nånstans, men kan inte komma på varifrån! Kan det vara hos momo jag sett den?



Tillslut lite koboltblå, vas och ljusstakar. Har en likadan vas fast rund, men har inte hunnit kolla upp ursprung än.

3 kommentarer:

Gila sa...

Du fick dem för ett bra pris!

trillivippa sa...

Vilken tur du hade med String-hyllorna! Just en vit med tidningshylla vill jag så gärna ha och mycket billigare än så kan man väl knappast få den! ;)

Skålen med bubblan i foten kan såklart avra Åseda, det tror jag ju jämt när det är sådana glasbubblor i. :)
Vi får väl se om Herr Movarp kan bekräfta eller dementera...

trillivippa sa...

Vilken tur du hade med String-hyllorna! Just en vit med tidningshylla vill jag så gärna ha och mycket billigare än så kan man väl knappast få den! ;)

Skålen med bubblan i foten kan såklart avra Åseda, det tror jag ju jämt när det är sådana glasbubblor i. :)
Vi får väl se om Herr Movarp kan bekräfta eller dementera...