måndag, maj 23

Tävling

I fredags var det dags igen för ridskolecupen på hemmaplan. Vi mötte Rosenholms Ridklubb. Tävlingen gick inte alls bra för oss, det är nästan alltid så att de som är på bortaplan rider med bäst resultat.
Själv avslutad jag mitt i banan genom att fära rakt ner i backen med ryggen först, whiplasha nacken och slå bakhuvet så det tjongade. Tappade andan och lungorna trycktes in, så kunde inte andas först. Efteråt kände jag nackvärken komma smygandes och snart kunde jag inte röra utan att det smärtade.
Efter lite påtryckning ringde jag 1177 som bad mig komma in för röngen omgående. Blev skjutsad in pga min bleka uppsyn och väl där kom jag in och fick en nackkrage på momangeln. Sen tog det 4 timmar allt som allt innan jag fick det glädjande beskedet att inga skador fanns. Halv 2 var vi hemma, tjihoo vilken underbar fredagskväll!

Här nedan har ni tävlingen i bilder, sista bilden är en millisekund innan jag flyger ivägg och tillslut en liten filmsnutt på själva flygfärden. Ser kanske inte så farligt ut mej oj va fort det gick! ;)














2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch o fy, det kändes i ryggen på mej med. Tur att det gick så bra som det gjorde, pok/mammixx

Louise sa...

Usch va de där såg otäckt ut Sandris. Tur att allt gick bra! Hoppas du mår bättre nu.