fredag, september 25

huset


Nej, vet nån vad, jag blev såå besviken på det där huset! Det såg ju så fint och perfekt ut vid första anblicken! De som bor där och har gjort renoveringen, har ju verkligen gjort sig själva en björntjänst.
Huset är alltså så fruktansvärt oestetiskt renoverat, både invändigt och utvändigt och de har inte bevarat nånting av den gamla charmen!

Jag ska inte säga nåt till 100 % då jag inte vart innne på någon visning utan utgår bara ifrån bilderna på Hemnet, men det ser fanimej ut som att de har tagit bort de gamla spegeldörrarna och istället satt in nytillverkade i furu brytit upp, eller (förhoppningsvis)lagt nytt golv över de fina trägolven.
Det är nya, smala golv, vägg och fönsterlister och jag vetifan vad de har gjort med taken på övervåningen, för jag kan absolut inte tänka mig att de såg ut så från början!

Det är ju ett enda stort Hallelujah att de har låtit balkarna i taket sitta kvar!Alltså, det mesta av detta hade man ju på egen hand kunnat återställa till en tidsenlig anda, om det inte hade varit för att badrummet i princip va nyrenoverat, i 90-talstil!
Och som alla vet så är det ju väldigt dyrt att renovera ett badrum och således inget man gör bara för att få det som man själv vill, så då hade man helt enkelt fått leva med ett beigekaklat badrum och en kompass i golvet..

Tvättstugan var i stort sett obefintlig, lång och smal och såklart även denna nyrenoverad, dock i nybyggt 2000-talsstil, vilket jag iof kunnat leva med, men hur i helvete ska man få plats och hur ska man kunna dölja den städigt befintliga tvätt/strykhögen i ett öppet rum?

Droppen som fick bägaren att rinna över och mig att skrika rakt ut att jag skiter nog i detta huset var att 50 meter därifrån låg en fullfjädrad bonnagård, med allt vad det innebär..
Kände framför mig stanken av grispiss, kor och allt annat mindre muffinsdoftande som kommer från en bondgård, från tidig vår till sen höst.
Men det finns såklart någon familj som inte är lika petig som oss och som tycker att detta är världens finaste hus och tur är väl det, tänk om alla skulle tycka om samma sorts hus, då skulle ju chansen vara i princip obefintlig att man någonsin skulle hitta sitt drömboende!

Alla bilder kommer från hemnet.

Inga kommentarer: