lördag, september 26

loppis&lyxdag


Superhärlig dag idag! Vaknade pigg av mig själv 8:15, sen kom mamma vid 9 och vi gav oss av mot Lyckeby Pingisklubb där jag hittade skitsnygga salladsbestick ala 60-tal och ett par andra småsaker.
Sen vidare mot Stadsträdgården där mitt första fynd blev en nätt liten kökssoffa för 150;-. Vi funderade på hur vi skulle få hem den där himla soffan, men mamma promenerade helt sonika till sitt jobb 300 meter där ifrån och lånade en stor skåpbil när vi var färdigloppade! :D





Efter soffan gick det som vanligt utför och jag plockade på mig allt från plåtburkar, sykorg, juldukar och väskor till tavlor, ministekpanna och decilitermått! Haha, ibland förvånas jag över mig själv och min förmåga att plocka på mig ditten o datten!

Väl hemma var darling ute och dök med Chris o co, så mamma o jag passade på att ta oss en efterlängtad fika innan vi gick igenom alla dagens fynd! Älskar momentet när man går igenom dagens skörd och känner sig så oerhört nöjd!


Vi har pysslat lite i trädgården under dagen och i eftermiddags satte älsklingen och pappan äntligen upp de två efterlängrate hyllplanen i köket, så nu har jag pyntat som om det vore självaste julafton!



Ikväll lyxade vi till det med hämt-kina, så mumsigt! Sen fortsatte lyxen med marängsvissen som vi egentligen skulle smaskat på darlings födelsedag i måndags! Vilken dag!

1 kommentar:

Linda Sjöström & Connemarorna sa...

du får ta med mej på loppis ngn gång :) kram