måndag, september 21

Vampyrer, födelsedagar & båtar på land




Idag fyller darling 27 år och jag har efter mycket om och men kommit på den perfekta presenten! Ska in till stan efter jobbet och fixa, var tvungen att varna honom igår om att jag inte hade köpt något, annars skulle han blivit besviken i morse när han inte fick nån present.

Kom på nu när jag satt och skrev att han nog blev lite besviken ändock, eftersom jag inte fixade någon frukost på sängen. Nu fick jag dåligt samvete, men jag hade inte en tankte på att det betydde så mycket för honom i morse, när jag var dödstrött.. Usch, nu känner jag mig som en dålig flickvän.. :/

Händelserik helg måste jag säga! Vi var båda lediga i fredags och tog en roadtripp ner till Malmö. Blev som vanligt försenade och hann bara gå 1,5 timme på stan, så jag shoppade nästan inget alls. Inte kul att springa i affärer när mannen står utanför och väntar och dör av tristess.

Sen intog vi väntrummer på Vårda Ögonklinik på Stortorget, för en förundersökning av min syn. Fick muskelavslappnande och pupillutvidgande, så jag såg ut som en vampyr i 2 dagar, med pupiller stora som sviskon! Men resultatet var perfekt i alla fall och läkaren var supernöjd med min syn och en operation var fullt möjlig! Jippie! Är dock supernervös nu, för det fanns tid redan i slutet på september och nu blev det genast ruskigt verkligt!

Dumma mig satt och You Tube:ade på Lasekoperationer och det var: grose!!
Sen är jag rädd för att det kommer göra väldigt ont och vara skavigt och obehagligt efteråt. Jag måste vara sjukskriven en vecka efter och jag får inte köra bil på 2 veckor. Hela läkningsprocessen tar 12-18 månader, men synen kommer vara bra medans, men fatta att jag är nervös!  Ve..

Igår var vi långt ute, utanför Aspö, med lilla båten och pilkade torsk. Jag va lite halvillamående på vägen ut, för det gick rejält med sjö!

Men när väl pilken va i och jag satt där på taket och dinglade med benen och drog i linan så kunde ingenting varit bättre! Det var helt vindstilla och solen gassade och för ett tag var jag ute i medelhavet! Inte för att jag fick ett fnittans fnask, men darling med paps fick varsen liten en.

Just ja, glömde ju berätta om det märkligaste på hela helgen! När vi åkte ut till pilstället, såg vi något underligt uppe på land på en liten kobbe strax utanför stan. En motorbåt!!  Uppe på land! Den måste ha kommit med en jävla fart, precis missat två stora stenar och flugit upp på land!

Stod en liiiten notis om det i BLT idag, utan bild. De inblandade hade kommit undan med chock och benbrott, helt otroligt!!






Inga kommentarer: