onsdag, juli 20

dagens fräckaste

Mellan husmålning och fönsterrenovering trycker jag in loppisens fräckaste kap.
Har länge velat ha en kista vid fotändan av sängen, så kuddar och överkast har någonstans att ta vägen om nätterna, men har liksom inte hittat nån som fallit mig i smaken än.
Så ville det sig så väl att när loppisen var så gott som färdigdammsugen för min del och jag begav mig mot auktionsvagnen, så fick jag syn på denna kistan, vid en dams fötter.
-Har du köpt den?, frågar jag.
-Nej, men jag letar efter någon som kan ta betalt, sa hon, samtidigt som hon fattade konkurrensen och vi halvsprang åt varsitt håll.
Jag studsade fram till första bästa, som skickade mig vidare, nej, skulle jag hinna?!
Jag hann fram, skulle jag bara hinna betala också, så skulle det inte spela någon roll om hon kom och budade och jag nästan slängde pengarna på honom när vi dealat fram priset, 75 kronor!
Yes!! Den var min! Hjärtat slog frivolter medans jag hämtade pappa som fick vakta kistan tills den hamnade i säkert förvar i bagaget. Vågade knappt vara i nätheten av brottsplatsen ifall damen skulle få syn på mig och slå mig, haha!
Mamma berättade att hon sekunden innan mig fått syn på kistan och kollat efter mig och då hade jag kommit farande som en kanonkula och hon hann inte säga nånting, innan hon såg att det var just den kistan som jag siktat in mig på!
Mitt hjärta slog hårt flera minuter efteråt, vilken tur jag hade! :)





6 kommentarer:

Ulrika på Leta Retro sa...

Kistan var jättesnygg och helt solklart ett fynd!

Elina sa...

Kan se detta framför mig :)

sandra sa...

Tack Ulrika! Den används flitigt!

Skaffaren sa...

En sån har vi också, jag tror den kommer från mina morföräldrar.

Sofia sa...

Vilken underbar kista!
Kul med husrenoveringen. Gillar husmodellen och det kommer säkert att bli superfint! Vi har precis köpt ett hus vi också, dock inte i så stort behov av renovering. Bara lite vit målarfärg!

Ha en skön lördag!

sandra sa...

Skaffaren: Å va roligt, jag skulle vilja veta ungefär hur gammal den är och vart den kommer ifrån, har du någon koll på det?

Sofia: Kikade in på din blogg och den var superfin, den kommer jag följa! :)Ser fram emot att se ert hus!