måndag, juli 4

High Chaparall



Hemkomna från årets upplaga av Western Weekend på High Chaparall.
Trots att de lovade ösregn hela helgen och varenda gummiplagg i hemmet packades, var det 30 grader varmt från det vi kom upp tills vi körde hem! Tur att jag var positivt lagd när jag, trots den regniga prognosen, packade ner klänning, sandaler och badkläder! :)


Det var återigen en succé med gott sällskap, härligt väder, vin/öl/tequila i New Mexico, vackra hästar och roliga tävlingsgrenar. Bäst av allt var loppisarna på vägen upp! Ja jösses va det fyndades, Frida och jag höll aldrig på att komma fram, men mer om detta imorgon, när jag diskat och fotat alla fynden!
Tills dess får ni kika på lite bilder från helgen!
Min fina cowboy.



Här ska man få ut ett av kreaturen ur hjorden och hålla dem åtskilda under en viss tid. Så häftigt att se hur häst och ryttare samarbetar och rör sig blixtsnabbt efter kons rörelsemönster!

Roligast att titta på är barrel race, där det gäller att så snabbt som möjligt runda ett antal tunnor och sen galoppera i full speta tillbaka till mål, för att få den snabbaste tiden!




Ärevarv! Jösses va det gick undan, som ni ser på nedan bilder!




Hej så länge från cowboysarna! :)

Inga kommentarer: