fredag, januari 13

fler fynd från 2009

Här kommer de andra fynden jag hittade när jag gick igenom min Bilddagbok. Dessa är från 22 februari 2009 och jag kopierade bara bildtexten rakt av.

Assietter från UE för 10 kronor.


 
sen hittade jag en sån däringa liten glasvas med guldränder som jag köpte i nättraby i julas, fast större! dagens andra par! 20 riksdaler gav jag för den. :)







 sen hittade jag denna vasen på ett 10-kronorsbord kände igen stämpeln o tyckte den va snygg, så jag köpte den. kollade upp märket hemma sen och det visade sig att den va från Bornholm!
när jag visste att den va från såg jag ju vad bilderna föreställde, det var fiskare, fiskargummor och rökerier, typiskt för Bornholm.




 sen åkte vi upp till brömsebro och gick på deras lilla loppis i betania. där hittade jag detta underbara lilla förkläde för 20 pix.



 

och även detta, lite finare förklädet från en butik på 50-60 talet. detta kostade hela 25 riksdaler.


 sen fick jag ju syn på denna katten, till min lilla kattskrällesamling där hemma!
50 spänn stod det på den, men jag lyckades pruta o fick allt för 70;-, dvs 25 kr istället :D




kompisen där hemma har ingen svans, så jag fixade en egen o han e minst lika fin. ;)
örat e lite sönder oxå, men jag tror bara han kostade 5 eller 10 kronor.






 hittade en vas av samma sort som askfatet jag har där hemma. vid närmare studie fann jag ett halvt klistermärke "Uppsala- Ekeby". Fick den för 10 spänn! :)
Askfatet jag hittade på en loppis i somras. visste inte att d va UE, tyckte bara d va snyggt.



 
första jag köpte var dessa tavlorna. gick därifrån först, men ändrade mig efter 10 sekunder och sprang o köpte dom iallafall, tur d för annars hade jag ångrat ihjäl mig..


 
 ett annat fynd va ju den här gamla apotekarburken i svart glas. matchar den stora jag köpte på auktionen i listerby för några veckor sen, fast denna va betydligt billigare.. 20 istället för 200.

2 kommentarer:

trillivippa sa...

Ojojoj så mycket fint! Det rosa förklädet var urläckert och jatterna gillar jag också. Har en helsvart kisse med träsvans som håller koll på mina ringar. Din svarta med vit "botten" ser ut som en Goebel tycker jag.

sandra sa...

Mamma sprang och kollade på sin kise och konstaterade att det var en Goebel, precis som du säger! :D
Vilken bra ide att ha ringarna på svansen, att jag inte tänkt på det! *ping* ;D