tisdag, januari 10

nä nu blommar löken!

Idag fick jag verkligen anledning till att springa ut och prova mitt fina macroobjektiv som jag fick av J i julklapp. En snödroppe och diverse krokusblad har tagit fel på årstid och börjat komma upp lagom till min födelsedag!
Kan meddela att det är ett svårtämjt objektiv, inte alls så lätt avv få bra bilder som jag trodde! Ska testa ändra på skärpdjupet och se om det blir bättre, men tills dess blir det dessa halvbra fotona.

Trots min förkylning kom mor & far och firade mig idag, fick pengar och fina blommor. Jag bjöd på mat och sen hade vi temlor till fikat.

Just nu spenderar jag mest tid uppe på vinden, rotandes i mina gamla loppislådor. Så kul att plocka fram den ena "ja just det, den ja" efter den andra och ännu skönare är det att lägga mycket av det i sälj/-skänk-vidare-lådor! Det har blivit hela 5 lådor än så länge och samtidigt blir det mer och mer utrymme på vinden, härligt!
Nu ska jag bara kurera mig klart så jag kan gå tillbaka till jobbet, utan att snora/hosta/nysa ner alla omkring mig! J är redan immun, för det var han snom smittade mig, morr!



2 kommentarer:

trillivippa sa...

Härligt med snödroppar redan! För min del hoppar jag gärna över allt vad vinter heter och tar en lång skön vår istället.
Hoppas du kryat på dig så du är frisk till helgens loppisar i alla fall! ;)

sandra sa...

Ja, en extralång vår hade det gärna få vara för mig med, även om jag älskar snö, sparkåkning och snowracer är ju bara för skojj! :)