måndag, oktober 17

helgerna som gått

Det var så mycket jag skulle blogga om nu senaste dagarna, men sen idag när jag väl hade tid så glömde jag stickan med bilderna hemma, så idag blir det lite uppdatering på vad som hänt i och utanför huset den senaste månaden.

Den 17 september körde vi ett rejs ute i den vildvuxna trädgården. J gick lös med motorsågen och jämnade parkrosorna med marken och syrénhäcken bantades rejält. Den fula sand-lådan som bara skulle stå där "tills vidare" har äntligen flyttat på sig också. Mamma och pappa var på plats och hjälpte till med diverse.

Före:

Efter:


Den 22/9 var rörmokaren här och äntligen fick vi avloppet till köket ditsatt!
Den 25 september var det sommar igen och hela familjen inklusive Robin var hemma och donade.
Jag & paps målade fönsterfoder, medans J tätade med lindrev innan foderna spikades på plats.
Mamsen planterade lökarna jag fått av Bosse & Birgitta, medans Robin klippte gräsmattan.









J fick bland annat några bra böcker när han fyllde år.

1 kommentar:

trillivippa sa...

Och jag som tycker att det är mycket jobb med lägenheten... ;)
Men så fint ni får det!