torsdag, oktober 13

loppisbravader



Hittade lite bilder från senaste loppisrundorna som jag missat lägga upp, bland annat den fina skolplanchen som man fick lägga bud på när det var storloppis i Lyckeby Pingishall.
Eftersom ingen hade lagt något så slängde jag till med blyga 40;-, tänkte att så mycket ville jag inte ha den, så det gör inget om någon bjuder över, men får jag den för det priset så är det ett plus.
Hade helt glömt bort det när mobilen ringde när jag satt hemma och gick igenom mina fynd.
Jodå, du vann planchen med ditt bud! Tjihoo, hur ofta får man en skolplanch med halvnakna fruntimmer för 40 spänn?? ;D


Sen har vi den silvriga klotlampan som jag först försökte få för en tia, sen kom den en ung mupp-tjej och drog i den, varpå jag sa, fick jag köpa den för en tia eller? Nja, vi ska se om vi får några fler bud nu.
Tjejen snäser att hon inte visste att jag skulle köpa den och flikar viktigt in "men jag tycker inte du ska sälja den för en tia iallafall". Nej, men sälj den till henne då, för hon verkar ju vilka betala lite mer, säger jag varpå tjejen typigt påpekar att hon minsann inte bestämt sig än, lägger lampan och säger återigen att han inte ska sälja den för 10;- samtidigt som hon går där ifrån.

Jag undrar; Vad är det för fel på folk? Varför kan de inte unna någon annan att fynda om de ändå inte ska ha prylen?! Blir så förbannad på såna missunsamma människor! MORR!

Hursomhelst så gick jag förbi där igen nån halvtimme senare och lampan låg fortfarande kvar, så jag säger så gulligt jag kan, "får jag köpa den för en tia nu då?" Och det fick jag. :)
Så den åkte hem till Robin, som redan har en liknande klotlampa, fast 2 st på fot, ni vet en sån där från 60-talet, som jag fyndade i fjol.


Till sist är det den snirkliga hyllan som från början var brun och satt ihop med nån ramliknande pillimoj. Den hade gått sönder i bilen på vägen hem, som tur var, annars hade jag nog inte fått för mig att pilla bort ramen och använda bara hyllan. Den blev fin i vitt och får bo i den landliga hörnan av huset.

Inga kommentarer: