fredag, november 4

höst, ommöblering & hästar







Bilderna kommer från en skogspromenad en tidig lördagsmorgon. Luften var kall och frosten låg fortfarande kvar där solen inte hunnit nå. Kändes så fridfullt att traska runt där för sig själv, med solen som värmde i ryggen och skogen helt tyst.
Plockade en hel påse full med kastanjer, innan jag gick hem och plockade jag fram ett stort brunt höganäsfat, som jag tyckt var heöt fruktansvärt och bajsbrunt innan.
Men tillsammans med tre stora mörklila blockljus och en drös kastanjer passade det helt plötsligt perfekt på det runda bordet! Tycker om att göra små stilleben, speciellt nu vintertid när ljus inkluderas. :)

Igår hade vi J's pappa på besök. J hade gjort sin goda Flygande Jacob, mycket mumsigt!
När vi kommit ur palkoman började den stora ommöbleringen där sovrummet äntligen skulle flyttas ut till mitt "garderobsrum" och det stora svarta skåpet från Boråkra istället skulle monetras upp där sängen stått.
Kan säga att jag inte riktigt planerat flytten ordentligt, för allting var dubbelt så stort i verkligheten som det var i mitt huvud.
Det var en himla tur att vi ställde skåpsmonstret där sängen stått, för det var g i g a n t i s k t! Lika brett som våra dubbelsängar! Men det blev bra tillslut, även om det ser lite stort ut, Får helt enkelt möblera och planera om lite till, så passar det snart in!
Sovrummet blev inte heller riktigt som jag tänkt, för sängarna hamnade mitt mellan dörren och väggen på nåt vänster, så jag måste ta hjälp av J's inredningstokiga syster Tilla för att få till ett mysigt sovrum! Funderar på att hänga upp några stora tyger över hela väggen och på så vis trolla bort dörr och skabbig vägg. Tror inte vi behöver mer än en sovrumsdörr egentligen.. :)
Återkommer med bilder och info!

Imon blir det halloweenfest, sen vidare till 25-årskalas och på söndag ska det tävlas i hoppning i Sölvsborg!
Är så spännande och roligt att tävla andra ridskolors hästar som man aldrig suttit på innan. Märkligt nog brukar det alltid gå bättre när man är borta, för våra egna hästar vet vi exakt hur de fungerar och så har man det i bakhuvudet när man sitter upp.
Förra veckan fick tex min kompis en häst hon är rädd för och då kände givetvis hästen det och vägrade på flera hinder, medans tjejen från den andra ridskolan red henne felfritt.
Ska se om jag får nån som filmar mig denna gången också.
Här nedan kan ni se tidigare tävlingar, inget avancerat bara rent amatörsmässigt. :)

Sandra & Felicia Hemmaplan, Johannishus 16 april 2010.
Sandra & Duchesse Olofström 28 maj 2010. 
Sandra & Ferrari Grönadal, 24 oktober 2010.
Sandra & Campari Lyckeby, 7 November 2010.
Sandra & Jupiter Hemmaplan, Johannishus 20 maj 2011. Här gick det inte så bra, slutade på akuten med nacksmärtor. :S

4 kommentarer:

Lilladockan sa...

Hej! VIlka mysiga och höstiga bilder, fina! :)
Ska spana in din blogg lite närmare när det inte är mitt i natten :)

Denna gången ville jag bara tacka för din kommentar, den gjorde hela min dag så mycket bättre. Härligt att höra att du uppskattar min blogg, tusen tack! <3

Anonym sa...

Du har en finfin blogg! Jag tittar in här emellanåt och njuter av alla dina loppisfynd!

/Therese

trillivippa sa...

Vilka vackra foton, skulle gärna se en bild på ditt stilleben med fat, ljus och kastanjer också. Kastanjer är så vackra!

sandra sa...

Lilladockan: Tack! <3

Therese: Tack! Va roligt att du gillar mina fynd! :)

trillivippa: Fotade installationen i morse, så det dyker upp ett inlägg till dig under dagen! :)