tisdag, november 15

status köksgolv o så lite hoppning

I morse fotade jag vårt blivande kök, för att visa status. Det går sakta men säkert och nu har halva rummet fått vindpapp på. Fast vindpapp? Det är ju plast? Äh, jag grottar inte ner mig, bara det blir tätt och inte blåser mellan tårna när man går i köket så är jag nöjd! Idag ska vi lägga klart andra halvan, känns kul att hjälpa till och göra det tillsammans. Till helgen ska J låna hem maskinen som sprutar isolering. Ska bli kul att se hur det funkar, för just nu ser jag bara en bakoframvänd dammsugare framför mig..



Så hade vi ju vår efterlängtade hopplektion igår och återigen var det bara jag och Sara.
Jag fick ha samma häst som sist eftersom Saras favorit helt plötsligt måste vila sig från hoppning och har tagits bort från vår hoppgrupp. Detta eftersom hon börjat vägra och vara allmänt off på hoppningen.
Känns som att nån har ridit slut på henne faktiskt och jävligt B att hon ska vila från just vår grupp, eftersom Sara är den enda som kan hoppa henne utan att hon rusar, vägrar och vad det nu är hon tycks göra med de andra som prompt ska rida och tävla henne i höga höjder hela tiden, med skarpa bett, piskor och diverse remmar och attiraljer för att "tämja" ner henne. Nej sätt en ryttare som passar på henne istället!
Är så coolt att se Sara hoppa Felicia, då behövs inga skarpa bett, bara träns och sadel, för de två blir verkligen till ett som susar över hinderna, de litar på varandra till 110%.
Sara & Felicia
Lite smått i otakt, tjohoo!

Det var lite holaballo och inte alls så snyggt på ridningen,
men kul var det och oxern tog hon ju bra iallafall.
Hej hopp tvärstopp! Eller? Nej, jag hoppar nog ändå! Snyggt tjut från mig!

Lite svårt att komma ihåg banan idag!
 
Sista ritten, kom ihåg banan iallafall, även om inte stilen är den snyggaste! ;)

3 kommentarer:

TUSEN VASER sa...

Åh, vad spännande med nytt golv...lycka till och håll ut snart är det klart!

Lisa sa...

Hej..Såg att du kommit som ny följare på bloggen.Såå kul och välkommen. Så härligt att få bygga ett helt nytt kök. En sån där dröm man har eller hur. Spännande att se framöver. Tyvärr kan jag inte ett dugg om hästar men vackra är dom. Har suttit på en islandshäst och guppat en gång. De räcker för mig, jisses så högt de var. Önskar dig en fin vecka..

Kram Lisa

sandra sa...

Cinna: Tack, jag längtar verkligen, men tiden brukar ju gå snabbt!

Lisa: Ja, det är verkligen härligt att få bestämma helt själv hur köket ska se ut! Ha en skön helg!