fredag, november 18

loppisprylar

Eftersom det är så skralt med loppisprylar här på bloggen så slänger jag in lite bilder från några saker jag köpte i somras och önskar er en skön loppishelg! Imorgon ska jag på auktion, så vi får se om det blir några händer i luften! :)

Älskar gamla böcker med flora och fauna, dessa underbara tecknade bilder är ju bara för vackra!

Reportage om Marilyn Monroe, var det när hon var "ny" månne?
Vackra reklamer hade de förr!

Påskkort och lite skönhetsvård är väl aldrig fel?
Liten vas med en näckros som jag plockade uppe i sjönnen hemma. Den stod i typ 2 veckor lika fin.


6 kommentarer:

Agnieszka sa...

Svampböcker gillar jag också :) gillar även bilden till höger på Marilyn Monroe.

trillivippa sa...

Härligt med gamla böcker och tidingar! Jag köper bara äldre böcker numer, charmigt och billigt är en bra kombo. :)

Hoppas att du hittade något fint på auktionen.

Allt det gamla goda sa...

svampboken gillar jag skarpt! jag har mycket äldre böcker och tidingar, speciellt kokböcker och veckotidningar. man kan ju få dem oförskämt billigt..

sandra sa...

Ja, de är väldigt billiga! Känns som att allt var mer genomarbetat "förr"!

sandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LOPPISTAN sa...

Hej Sandra, vill bara ge ett snabbt svar på din foto-fråga. Jag använder inte själv någon belysning eller ljusbox. Än så länge ser jag bara till att fota när det är riktigt ljust ute. Och jag använder stativ till kameran för att vara på den säkra sidan. Jag funderar dock på att snart skaffa mig lite utrustning eftersom man blir tokig på gryniga foton. Vad jag har sett så kan man få belysningspaket (lampor på stativ)från ett par-, tretusen och uppåt. Hopaps dte var till någon hjälp! :)