onsdag, april 28

bokklok






När Frida med familj va och hälsade på oss i tisdags hade hon tagit med detta underbara Rörstrandfat! Hon ville att jag skulle ha det eftersom jag samlar på sånt och det låg ändå bara i hennes garage. Hur snäll får man vara?! Tack söta du, jag blev superglad!
Jag var på bibblan igår och lånade hem ungefär 20 kg böcker om Rörstrand, Gefle, Gustavsberg mm, fanns hur mycket som helst när jag väl hittade till de hyllorna! Alla böcker jag sett och velat ha fanns där, att jag inte tänkt på det innan?
Är ju superbra att låna och titta igenom innan man bestämmer sig för om det är värt att köpa boken man suktar efter!
Hursomhelst så lånade jag dem för att finna tillverkare till fatet jag fick och även några andra prylar jag samlat på mig under mina loppis- och auktionsbravader, ska bli spännande att plöja igenom alla dom!
Lånade även boken "Svenska Hönsraser", eftersom jag bestämt mig för att luska ut vad lilla Liv är för en finurlig ras. Hon visade sig vara av prototypen Antwerpen Skägghöna. Säger man så? Skäggiga damen..


3 kommentarer:

Frida sa...

Kul att du tyckte om det, säg till om du hittar någon info om fatet, det är ju alltid kul att veta, jag ska inte ta tillbaka det:)

Fija sa...

Skägghöna? Haha.

trillivippa sa...

Visst är det California, modell Fruktskål SEH. Väldigt snyggt, i mina favoritfärger! Tröttnar du på det så köper jag det gärna! ;)