torsdag, april 8

fy fan!

Dagens förbannelse går till de nitiska parkeringsvakterna som springer runt och lappar parkeringarna runt Telenor och en fet jävla diss till Telenor själva som inte har parkeringsplatser så det räcker åt alla anställda!

Nu har jag fått ännu en p-bot, trots att jag varit duktig och anmält mig i receptionen som det står att man ska göra. Problemet var att det uppenbarligen var fel reception och nu måste jag betala 300 helt onödiga kronor för att Telenor inte kan fixa fler p-platser! Helt sjukt att man ska behöva BETALA för att komma till jobbet!
Kommer man efter 8:30 så finns det inga platser över huvud taget, så var ska man ställa sig undrar jag? Folk ställer sig huller om buller och orsakar både inklämningar och risk för repor och påbackningar! Sedan flera parkeringar försvann från Telenors ägo har det blivit ännu värre och de parkeringar vi förut hade står ofta halvtomma! Irritation!
Parkeringssituationen är helt oacceptabel och måste åtgärdas snarast! Det svar vi tidigare fått är att vi ska samåka mer, men vad är det för svar? Har ett företag så pass många anställda så måste det finnas nog med parkeringsplatser till alla! Det går inte att sopa problemet under mattan genom att säga åt folk att samåka eller ta bussen!

Jag tycker Telenor ska betala mina p-böter, för det är DERAS FEL att det inte finns några parkeringsplatser!!

2 kommentarer:

Fija sa...

Så det så!

Mysan sa...

Jag förstår att du är arg, det hade jag oxå varit. Men försök att se det från den ljusa sidan; Du ska vara glad att det inte var mer än 300kr.
800kr och uppåt ska visst inte alls vara ovanligt att man får numera i parkeringsböter...