måndag, april 12

loppishelg

Ett av helgens fynd, ugnsform "Swing" från Gefle, 20 pix.

Då var både helgen och måndagen över, hinner ju knappt blinka! Idag har J och jag invigt årets grillsäsong, himmelskt gott! Vi har även planerat husinredning och donat i trädgården. Nu slappar vi framför teven och jag passar på att blogga lite.
I lördags skulle vi åkt in till Lyckeby marknad, tänkte köpa lite penséer till mina utekrukor och ett par nya diskborstar i trä, men det var så tråkigt väder så det blev bara lite hemmalull innan vi åkte ut till Hasslö. Vi bestämde att vi skulle på husvisningen i Kuggeboda efter loppisen i Brunnsparken och så blev det. Morfar var också med på visnngen och som gammal snickare var han allt annat än imponerad av det fallfärdiga huset. Många gamla hem kan man renovera, men detta var ett omöjlighetsprojekt, allt var uppruttet och behövde ses över. Bästa man kunde göra är nog plocka ut allt friskt och göra om från början, hur hemskt det än låter. Så där strök vi ännu ett hus från vår lista, fast det kändes inte speciellt tungt, är ju Allatorp jag vill bo i.
På loppisen fotade jag febrilt med J's gamla ericsson som är kopplad till blogger, som jag gjorde från början. (Om nu någon funderat på varför det ligger så många bilder utan text i början.) Försökte koppla ihop mobilen med denna bloggen, får se om det har lyckats, då får ni se alla fina saker det fanns där! Tyvärr är det ju de personer som "innehar F-skattesedel" som har alla de fina prylarna, till väldigt höga priser. Men lite hittade jag iallfall, en liten ugnsform från Gefle, en svart keramik vas i 60 -talsstil med rosa, lila, grönt och rött i en hysterisk blandning av ränder och rutor, samt några nummer Antikt & Auktion för en femma stycket.
Tråkigt när man inte hittar så mycket, men bra för skåpen därhemma som håller på att sprängas.. Funderar på att ha några bord stående nu till sommaren, och sätta upp en "Loppis"-skylt ute vid E22'an. Hade kanske varit lite trevligt och sen sälja kaffe och bulle för en femma! Får fundera på det..

Inga kommentarer: