söndag, april 18

liten uppdatering

Idag har jag suttit ute på altanen i det fina vårvädret nästa hela förmiddagen. Har planterat om varenda blomma, delat, satt sticklingar och härjat som värsta blomstertanten! Satte ut alla fjolårets pelargonier i utekrukor häromdagen och nu har jag planterat deras sticklingar, så nu återstår det att se om jag har några gröna fingrar under mitt illrosa nagellack..

Gårdagen bjöd på barnpassning av lilla Minou och idag ska vi till hennes storebror som hunnit fylla hela fem år! Han va så liten när J och jag träffades och nu är han stora killen! Tiden går så fort! Hann även med en runda på stan där jag fyndade en hel del på rea. Var egentligen ute efter den prickiga röda klänningen från Kapp Ahl's Vintage Stories kollektion, men den var såklart redan slutsåld. Morr.
Fick nöja mig med en klänning i 50-talsmodell från H&M, som jag tidigare spanat in. Nu var den sänkt till 200;- och fanns inte i min storlek, så jag fick ta 44 (!), är 38:a i vanliga fall, men tänkte att eftersom J's plastmormor är sömmerska, så ska be henne sy in den till mig. Tänkte ha den på kusinens bröllop till sommaren.

Inga kommentarer: