onsdag, juli 14

auktion

Rörstrands "Bimbo", 10 kaffekoppar med fat



Idag har jag varit med mamsen på den efterlängtade auktionen i Mio's gamla lokaler i Listerby. Det är Prylboden i Ronneby som håller i det hela.
Jag hade spanat in en servis från Rörstrand, bra när de lägger upp vissa av utropen på nätet, 10 koppar med fat, som jag samlar på.
När jag kom dit insåg jag dock att det inte var théservisen med de lite större kopparna som jag har sen innan, utan det var den lite mer ovanliga kaffeservisen.
Jag ville självklart ha dem iallfall och jag var hypernervös när just det utropet närmade sig. Jag räckte upp handen på första budet, för då brukar man få det utan att någon börjar buda över. Jag hade säkert kunnat få dem billigare, men om jag väntat hade priset likaväl kunnat dra upp över min utsatta gräns så därför körde jag med säkra kort. Efteråt skakade mina händer och jag var helt överlycklig! För er som inte vart på auktion kan jag varmt rekommendera det, det är en riktig adrenalinkick i vardagen!

Jag ropade även in 4 stycken utemöbler, två retrostolar med blå plastband från 50-talet och 2 lite äldre ihopfällbara stolar, som ska bli vita. Jag har inte hunnit fota dem själv än, så jag lånar ett par bilder från Prylbodens hemsida.



Imorgon blir det Öland och Böda.



2 kommentarer:

Herr Movarp sa...

Detta är min favoritservis som jag samlat på i flera år, har nu fulla dussin av både te- och kaffekoppar! Kul att hitta så där många på en gång, jag köpte 9 st tekoppar Bimbo en gång på Tradera de flesta utan fat, men det har jag sedan haft tur att hitta billigt på loppisar!

Det är roligt när man har flera intressen att skriva om så där, jag har ju renodlat prylarna i en egen blogg och renoveringen av vårt (också) gamla hus i en egen. jag har massor av bilder på en tidigare hemsida som jag i sakta mak flyttar över till den renoveringsbloggen, nu finns bara det senaste och lite från 2006 inlagt...

Så småningom så ska det bli lite mer inredning av det hela (Porslinsbloggen), men det lär dröja innan vi hunnit dit. Renoveringen tar en himla massa tid som jag inte haft än så länge, men men...

Eli sa...

Oj, vilket fynd! Jag köänner igen dne där skakiga känslan. Man är nervös och hjärtat bultar - samtidigt som man ska se cool och bestämd ut så att alla fattar att de kan sluta bjuda emot :-)