tisdag, juli 6

Helgens loppisfynd.

Eftersom jag inte tar mig tiden att skriva hela historien och har lite annat jag vill visa, så kommer det lite småinlägg under tiden jag laddar upp. Hoppas nu inte på för mycket bara, men jag vet hur det kan bli när jag sätter igång och ska berätta om något som inträffat. Därför sparar jag mig så jag inte sitter låst i en timme med risk att bli avbruten.
Annars blir det väl "Silence! I kill you!"

Under tiden vill jag passa på att visa fynden jag gjorde på min resa till och från Värnamo.

På vägen upp körde vi inom Citygross för att köpa grillsaker till kvällen, då ramlade jag över dessa två underbara muffinsburkarna. Fanns inga kvar i hyllan, så jag snappade åt mig de som stod uppe för visning. Men så får man göra när man bara måste ha något..

Citygross har faktiskt endel fint och jag kunde inte heller motstå dessa uppläggningsskålar i Kockums emaljerade stil. 20;- för den stora och 10;- för de små.

Köpte även en burk till diskmedel och en hängare för klädnypor i samma stuk.

På loppisen vi besökte på hemvägen hittade jag endast den här stora gamla glasburken , komplett med lock och etikett, den blir perfekt att förvara mjöl/socker/gryn i, i det nya köket!

När J var uppe i rivningshuset och letade bildelar passade jag på att leta runt bland de prylarna hon inte hunnit lägga ut än. Där hittade jag endel saker som jag fick lov att köpa, bland annat det här superfina måttet från Kockums, som jag letat efter! Men även det lilla plåtdecilitermåttet med 1 DL stansat i plåten.
Måttet i pressglas fyndade jag i Kungsmarkens loppisbutik i förra veckan.
Bon Bon burken är ett tidigare fynd.

Sist ut i dagens loppisvisning är den här underbara lilla skopan som rymmer ungefär en deciliter, även den i emaljerad plåt. Den bor numera i min mjölburk.

Inga kommentarer: