fredag, juli 9

testar nya datorn

Idag fick jag ett glädjande mail! Min nybeställda dator fanns redan att hämta ut, dagen efter jag lagt beställningen, mycket imponerande och underbart tajmat eftersom jag gick på semester idag. K an knappt fatta att det är sant, att jag ska få vara ledig i tre hela veckor!

Mycket behändlig storlek på Netbooken måste jag saga, men det är ett himla sjå att skriva eftersom tangenterna är pyttesmå och sitter väldigt tight, men men, det är bara till att öva!

Idag har vi badat med Em o co har hittat ett nytt favoritställe ute på Trummenäs camping. Bra när barnen är med, annars föredrar jag stenbrottet, "Hålan", utanför Ronneby.
För er som inte varit där kan jag beskriva det som en blå lagun, med klippor runt om. Det är jättedjupt eftersom det är en gammalt sandtag. Har vart prat om att de ska stänga av där för allmänheten eftersom det är farligt, men det hoppas jag inte de gör!

När vi körde hem, jag håller alltid utkik om loppisskylten är uppe på mitt favoritställe, såg jag att det var folk där. J körde in och jag frågade om det blev någon loppis där i år, har nämligen inte sett deras öppetskylt sen förra sommaren.
Jodå, det blev d, men de hade inte öppet nu, sen vinkande han mig dit och sa att du kan gå in och titta om du vill. Va, är det sant, TJIHO jublande jag o studsade ner till J. Gubben skrattade och sa till J att nu är hon glad resten av kvällen. Jotack!
Hittade inte så mycket som jag väntat mig dock (d va där jag fyndade uppläggningsfat "Frisco" för 40;- förra sommaren) men det blev en plåtburk ala 1970, vas, ljuslykta, kanna och sen hittade J ett stort Kockumslock som han saknat till kastrulerna där hemma.
Lägger upp bilder imon, nu ska jag sova, godnatt på er!

Inga kommentarer: