tisdag, juli 13

vilken dag!


J påväg ner i ett av våra havsbad.

Vilken underbar dag detta har varit, kan det ha vart sommarens varmaste? Älskar verkligen denna värmen, vem kunde tro att kalla Sverige hade sådant tropiskt klimat att bjuda på?

Vi gick till sjöss, det enda alternativet om man inte ska smälta bort, med Manne o Jocke vid 13 och började äventyret med att ta ett dopp mitt i hamnen medan båten tankades. Det är så varmt överallt i vattnet nu, så vi brukar stanna båten mitt ute i ingenstans och bada & dyka, himla härligt!

Efter doppet körde vi mot Senoren för sol & bad och för att hälsa på deras farmor som bor i stugan hela somrarna. Vi fick bullfika och sen tog vi med henne och badade, kul att göra de små pensionärerna glada. :)

J och jag snorklade en lång stund, jag har vart lite negativ och tyckt att en gammal grå abborre är väl inget speciellt. Men nu när jag väl gav mig på det så visade det sig jätteintressant, vi såg både näbbgädda, gäddbebis och annat Östersjöliv.

Håller vi till på havet i detta vädret hela semestern så kommer jag vara lika brun som när jag kom hem från Thailand, det hade vart nåt!

J först i som alltid!

Avslutningvis så tog vi oss återigen ett dopp i sjön borta vid nya huset. 26 grader var det idag, ruskigt skönt! Känns så lyxigt att ha vattnet så nära igen, märker nu hur mycket jag saknat att kunna promenera till havet under dessa två åren i Boråkra. Man är omedvetet bortskämd som är uppväxt på Hasslö/i Karlskrona!

Hejdå, vi ses imon!

Inga kommentarer: