tisdag, februari 2

döden döden

Fick nyss ett ärende där jag skulle ringa kunden, det stod "Kan ni vara snällla och kolla på detta och återkopplat till mkt trevlige Allan." Sagt och gjort, jag ringer upp Allan, för att informera om läget.
Men det är någon annan som svarar, varpå jag säger min hälsningsfras och meddelar att "jag söker Allan."
Det blir tyst i 2 sekunder och han frågar vem Allan jag söker?
"Ja, eh, det står här på avtalet att jag ska ringa till Allan..?"
"Allan har vatt dö i flera år!", svarar mannen i luren på grov göteborgska.
PANIK! Känner hur jag blir helt kall och hinner tänka "hur fan ska jag ta mig ur det här??"

Jag ber så hemsk mycket om ursäkt, men ingen skada skedd, mannen i luren förklarar trevligt att bolaget heter Allan xxx AB, och att det han är administratör.
Tack för att ni göteborgare är så lättsinniga!!

Var bara tvungen att dela med mig åt denna skrattretande händelse, som tur var slutade bra. :)

1 kommentar:

Elina sa...

Haha, ja men o andra sidan, klarar linus bänkpressen borde ju vi med göra det ;) men vi hade nog inte fått en lugn stund för richard o jonte - typ tjuvnyp o terrorisering =)