måndag, februari 22

vilken ska jag välja nu då?

Blå Adam, gammal produktion.
Igårkväll när jag låg och skulle sova så bestämde jag mig! Jag tar en Adam och en RIBB. Kommer förmodligen inte våga använda dem eftersom enbart koppen kostar 600;-, så då tar jag en av varje och så kan jag ställa ut dem som prydnad.


Kom dock nyss på när jag googlade att Adam nog i grunden är blå, det där typiska manligt och kvinnligt eftersom Eva är röd, och det vill jag ju inte ha. På bilden ser den dock svart ut och jag undrar om den inte finns i nyproduktionen?

Hursomhelst så svarade jag på "vinstmailet" att jag ville ha en svart Adam om det fanns, annars ville jag ha 2 st RIBB. Spännande att se vad hon svarar! Och hur lång tid det tar att få paketet! Det lämnas vid dörren, så jag valde att få det till jobbet, så förhoppningsvis har jag det redan imorgon, om det hinner gå iväg idag!


Svart Adam? Eller är den mörkt blå?

Bild från Gustavsbergs hemsida

1 kommentar:

robin sa...

Den är blå!