måndag, februari 15

drunknar i jobb

Jag har lyckats få en svårblommad orkidé att blomma! Kryss i taket!
Ska jag vara helt ärlig hade jag inte en suck om vad det var för växt, sköter den åt husägaren och har bara bytt jord och vattnat, så jag blev mäkta förvånad när den vassliknande växten sköt upp en stängel och blommade loss!

Vilken dag alltså, är så mycket på jobbet så jag blir illamående, och sen feber på det. Den lättade dock av vid tvåtiden, så jag slapp gå hem och lämna de andra i skiten.
Fast egentligen måste jag sätta mitt eget välbefinnande i första hand, för som pappa sa, man har ingenting för att man jobbar ihjäl sig. Även om jag och Annika är väldigt duktiga på att skynda oss mot den där väggen som var så populär på 90-talet. Tack, men jag jobbar hellre i ett normalt arbetstempo än att sitta sjukskriven hemma, skulle bli grymt lappsjuk efter en månad! Avundas inte de som gått in i väggen.
Vad vi behöver är en kollega till, så vi kan hålla oss flytande, för just nu är vi precis under vattenytan och skvalpar, inte alls kul att ständigt ha jobb upp över öronen! Men det lär väl inte hända den här sidan lågkunjukturen. Får göra som chefen sa och ta det lugnt, ge mig tid att slappna av på internet några minuter då och då och det stämmer så bra, jag jobbar 10 ggr bättre när jag får titta till kompisaras bloggar ett par minuter mellan alla ärenden!

Inga kommentarer: