måndag, februari 1

huset igen


Såg att huset i Mommelycke har lagts ut på Hemnet igen. Undrar om jag ska se det som ett tecken?
Skickade in en intresseanmälan, men ett par dagar senare var huset borta och jag hörde inget från mäklaren, så jag antog att det var sålt, men nu är det alltså ute igen.

Man får ju mycket för pengarna, i och med att det ligger så pass avsides, men ändå mitt mellan Nättraby och Fridlevstad, 7,5 km till Röbeby och 16 km till stan. Frågan är, är det för långt ut i bushen för mig? Jag vill iallfall gå på visningen denna gången, så jag kan få en riktig bild framför mig, nu har jag bara sett det från vägen och det var ingen positiv upplevelse, frågan är om den ändras när jag får se helheten? Jag vill hursomhelst kolla, så jag kan bestämma mig för om det är intressant, eller om jag ska lägga det i ointessanta mappen.

Mangårdsbyggnad från 1909. 995 000;- för 114 kvm hus och 8810 kvm tomt. Inga större renoveringar behövs, då badrum och tvättstiga är nyrenoverade -08. Lite plastgolv som ska dras bort och lite underliggande trägolv som ska slipas och målas, ny färg och nya tapeter. Största projektet blir köket, fast jag tror all renovering kan klaras av på under 100 000;-.
Luftvärmepump -05, samt kökspanna.

Övriga byggnader på tomten är drömmen för J, ladugårdslänga (med stallplats till mig & em), dubbel- + enkelgarage, matkällare, förrådslänga (för min egen loppis, som jag drömt om), samt brygghus, där alla pullorna får plats.



1 kommentar:

Elina sa...

Definitivt ett tecken..Låter ju kanon..Va inte mkt pengar heller med tanke på renovering o så mkt tomt..Hoppas det är ngt för er =)