fredag, februari 12

vilken morgon!

Ja, jisses säger jag bara! Dagen började med att jag fick nåt jävulskap i ögat, så till den milda grad att tårkanalen hade vattenfestival och jag fick inte ut vad det nu var.
Fick ringa chefen och meddela sen ankomst pga vattenläckage och att vårdcentralen (alt brandkåren) måste kontaktas.
Smsade 118228, fick tillbaka numret för barnavårdscentralen på Hasslö?? Försökte surfa fram numret på mobilen, men den ville inte alls. Satte igång datorn, som inte heller ville ut o surfa.
När jag väl fick tag i numret ville inte mobilen vara med, utan var bara helt tyst och sen fick jag felton 30 sekunder senare. Sprang runt och testade i hela huset medans paniken växte och ögat vägrade sluta skava.

Tillslut gav jag upp och rotade fram min gamla mobil som jag lyckligtvis förberett med tvillingkort och laddning och då skulle vc ringa upp vid 9.
Lugnet lade sig lite och skavet likaså. Kände mig redo att gå till jobbet, så jag sminkade iordning mig och körde iväg.
Då började bilen gnälla över hur hungrig han var, så jag tänkte att i förberedande syfte ska jag tanka. Men då hade låset till tanklocket fryst, så jag fick inte in nyckeln! Smällde igen locket och körde iväg med en rivstart, så gubben vid pump 2 glodde storögt.

Hann göra ett avtal och äta frallor innan jag skulle till Nättraby VC där jag fått tid redan klockan 10.
På vägen dit ringde jag J, för att kolla om vi hade låsspray någonstans i källarens oreda, men han svarade inte i nån av telefonerna.
Ringde istället Em eftersom hennes kille är som J och hade säkert låsspray. Det visade sig att Em också skulle vara på VC vid 10 och väga lillan, så då fick jag en stunds bebisgos innan jag fick träffa en superbra sköterska som tog mig och mitt ögonskav på största allvar.

Hon garderade sig med två långa tops (säkert såna killarna får uppstuckna i urinröret vid gynundersökningar, moahaha) och rullade upp ögonlocket och kikade in i hjärnan, iallafall kändes det så. Hon kunde inte se någonting, så hon spolade rent med koksaltlösning och då började det skava igen, så hon kavlade upp ögonlocket igen och hittade en liten röd spot där inne som hon topsade lite på.
Det protesterade ögat å det grövsta och skavet tilltog värre än i morse. Hons spolade lite till och gick sen för att rådfråga läkaren om vi behövde göra något mer än att ordinera mig läkande ögondroppar.
Läkaren tyckte som sköterskan och de trodde att jag hade fått en liten rispa på ögat, så det var därför det skavde så infernaliskt.
Jag fick hem ögondroppssalvan och hon trodde det skulle bli bättre redan imorgon, för den skulle både läka den eventuella rispan och ta bort skavkänslan.
Skönt att jag åkte dit, annars hade jag suttit här med mitt skav och vart jätteorolig, iochmed ögonoperationen och det. Nu har jag ju bara skav, men ingen oro. J
Var ju helt gratis också eftersom jag ”bara” var hos en sköterska. Hon var verkligen jätteduktig, all cred till henne, så skulle alla vara!

Jag fick inte tag i någon låsspray, men blev ordinerad att värma nyckeln på en tändare och hallelujah, det funkade! Dagen började äntligen att ljusna och det kommer nog bli bra i slutändan, för ikväll ska vi till familjen Em som ska bjuda på middag!

Inga kommentarer: