onsdag, januari 20

drömmen om ett hus fortsätter

Drömmer om att ta över fafa o famos hus.
Är dock totalt nerröstad och dumförklarad av J, suck.
Ser bara en miljon möjligheter med huset, det ligger dessutom perfekt.
Nära till havet, affären, dagis och skola.
J vill bo kvar i hyreshuset tills vi hittat drömhuset, men jag vill köpa ett hus och betala till oss, för att kunna leta efter drömhuset i lugn och ro.

Ingen vet ju hur lång tid det tar att hitta drömhuset, men jag hade velat sätta en gräns på slutet av sommaren. Har vi inte hittat det då så köper vi farfars och bor där och renoverar och kollar efter drömhus i lugn och ro. Som det ser ut nu så letar jag frenetiskt och kollar på hus som egentligen inte är perfekta, bara för att jag känner den här stressen att jag vill ha ett eget hus NU, dels för att det är bara VÅRT och dels för att jag känner att pengarna hela tiden rullar iväg till ingenting. Vi betalar ju 6000 i kallhyra och det tillkommer räkningar på det på säkert 2000;- iallfall, så varje månad förlorar vi 8000;- på något vi hade kunnat lägga på oss själva om vi ägt ett eget hus.

Det är inte lätt att vara så olika!

2 kommentarer:

Louise sa...

Har inte med saken att göra men ville påpeka att jag håller med dig fullt ut.

Tänk på att om ni köper de huset, blir de säkert till ett billigare pris, eller?

Ni kommer säkerligen då dra ner på boendekostnaden rejält. Gör no renoveringar pö om pö när ni har ekonomi kommer ni, om ni hittar drömhuset och vill sälja gå med vinst.

Är det de huset på Hasslö vid skolan?
De ligger ju perfekt! Kan inte bli bättre. Stå på dig och tjata lite till!

De hade varit en guldgruva.
Och som du säger, att hitta DRÖMHUSET kan ta flera år. För har du en bild i huvudet om hur du vill huset ska se ut kan du inte släppa den bilden.

Och medans ni väntar på de huset känner jag precis som du, att man kan betala till sig själv och bo nära havet med bra förbindelse till stan, under tiden. Mycket bra ide.

Lycka till!

sandra sa...

Tack för ditt stöd! Känns skönt att veta att det faktiskt är en rätt bra idé man kläckt! :D