söndag, januari 3

filmkväll och ny musik!

Nyssen hemkomna från Elina o Rickard där vi blev bjudna på en supergod köttfärs/tacopaj, den måste jag göra nån gång!
Efter lite lek med Linus bilbana kröp vi ihop under filtarna och startade The Haunting In Connecticut, som Elina och jag sett fram emot med skräckbladad förtjusning! Den va riktigt bra, skrämdes på helt oväntade ställen, så vi ylade ikapp hon och jag, till killarnas stora förtret, haha! Kolla in trailern!

Ett lyssningstips för dig som också gillar 50-tal, tyska bandet The Baseballs. Du kommer älska deras version av Umbrella! Kolla videon!
Det är så många fler än jag som är födda i helt fel tidsepok! Killarna har gjort en hel skiva med nutida låtar i Rockabillystil, med bland annat "The Look", "Hey There Delilah" & Katy Perrys "Hot'N'cold". Låter det intressant? Jamen logga då in dig på Spotify och lyssna på hela skivan, The Baseballs - Strike!

3 kommentarer:

Elina sa...

Jag har typ men idag =/ vågar inte kolla i tv:n när den är avstängd o vågade inte kolla i backspegeln när jag körde Linus till dagis ;)

Fija sa...

Va de svänger hörru! Lyssnar på basebollarna nu och man blir ju helt hoppig jö. ;) Najs.

Louise sa...

Nämen, här är du. Och här är jag. Och jag har missat dig totalt.
Hur kan detta få ske?

Hoppas allt är bra. När jag läser din blogg så verkar så himla myspys. Va de i Allatorp ni hyrde? Låter som en idyll men förstår att ni vill hitta eget hus. Vi letar oxå för fullt. Vi vill ju oxå helst ha ett gammalt/äldre hus, lantligt. Som ni. Men de är svårt, eller vad säger du? Om man inte är megarik så är de iallafall de.

Hur e de med dina syskon. Tänkte på de nu när jag kom in här. Jonna, har jag inte sett sedan hon va liten blond yrväder. Och inte Robin heller. Har så roliga minnen från när vi va små, började skratta nu när jag tänkte på lekstugan och våra övernattningar där. Och Carola-visningen i skolan, med tubtoppar som klänning, hahaha, ja jisses.

Ha de bäst!
KRAM/Louise